Alla kundärenden - Noggrant sorterade

Behåll en överblicken över samtliga kundförfrågningar. Oavsett om kunden hörde av sig via mail, telefon, chatt, sociala medier eller telefon. Allt är samlat på en och samma plats.

Allt-i-ett inkorg

Se och svara på varje nytt ärende direkt i LiveAgents allt-i-ett inkorg. Det är en smartare version av din egna inkorg som överskådligt hanterar e-post, chattsamtal, IP-samtal, Facebook- och Twitterärenden samt foruminlägg, osv. Allt finns tillgängligt på samma plats.


Ärenden

Ett ärende är en dialog mellan besökaren (kunden) och dig. Vår ärendehantering innehåller den kompletta strömmen av chattmeddelanden, e-post, telefonsamtal eller meddelanden via andra kommunikationskanaler. Varje nytt ärende har ett unikt ärendenummer som snabbt hjälper dig att lokalisera det. Du kan ändra ärendestatus, delegera ärendet, spara ärendet för framtida referenser och mycket mer. LiveAgent sorterar automatiskt företagetskommunikation i olika ärendetyper. Du kan enkelt hitta och granska historiken som du har haft med dina blivande, nuvarande och tidigare kunder.


Ärendereferenser

Nya ärenden hanteras på samma sätt oavsett kommunikationskanal, d.v.s. chatt, e-post, telefon, Twitter, Facebook eller offlinemeddelanden. Du följer dina kunder genom olika kanaler och har alltid koll eftersom varje ärende alltid behåller samma ärendereferens. Du har hela tiden snabb tillgång till viktig information om din kund och dennes funderingar.


Automatiserad ärendefördelning

Ställ in hur många ärenden, chattar och telefonsamtal dina agenter skall kunna hantera samtidigt. Vissa kan hantera fler än andra. Därför ser det automatiska delegeringssystemet till att alla agenter har sina optimala belastningar. LiveAgent fördelar automatiskt telefon- och chattärenden till tillgängliga agenter och kan även hantera paustider, som låter de vila när det behövs. Vår automatiserade ärendefördelning är ett unik på marknaden.


Regler

Regler ger dig möjlighet att, vid behov, automatiskt tilldela ärenden till enskilda agenter eller specifika avdelningar i företaget. Dessa kriterier kan i princip baseras på vad som helst. (Var kunden kommer ifrån, vilken typ av fråga kunden har, vilken sida kunden befinner sig på etc.)


Delegering

Tilldela enkelt rätt ärende till rätt agent eller avdelning. Alla agenter tar ansvar för att lösa ärenden som är tilldelade till dem. ”Jag visste inte att det var mitt ansvar” finns därför inte som ursäkt när ni använder LiveAgent.


Avdelningar

Tilldela ärenden till olika avdelningar. Ställ in ärendefilter, så att dina ärenden alltid landar i rätt händer. Ange olika e-postsignaturer, telefon- och chattregler för olika avdelningar. Du kommer genast att kunna se hur många nya, öppna och lösta ärenden som finns i dina avdelningar.


Filter och taggar

Dina kunders frågor och funderingar är inte alla de samma! Under en dag löser du en rad olika problem och svarar på en mängd frågor. Lägg till taggar och ställ in filter på dina ärenden, för att få ett bättre grepp om de olika ärendeämnen. Använd även taggar för att skilja åt viktiga kunder. Du kan dessutom lägga till taggar till befintliga ärenden för att sortera och filtrera igenom alla dina ärenden enklare.


Serviceavtal (SLA)

Fullfölj enkelt dina serviceavtal (VIP-avtal, etc.) genom att automatiskt följa dess villkor. Tilldela ärende till rätt agent och besvara dessa i tid! (Ex. inom 24h) LiveAgent tilldelar ärenden i rätt ordning för att uppfylla dina kunders serviceavtal.


Öppettider

Erbjuder du support dygnet runt eller arbetar ni mer traditionellt måndag till fredag och under specifika kontorstider? Eller har du kanske flera avdelningar som arbetar under olika tider? Med Live Agent är det lätt att definiera anpassade tider då chatten är öppen och ärenden hanteras.


Skräppostfilter

Spara tid för dina supportagenter och bekämpa skräppost med automatisk filtrering av skräppost i din supportpanel. LiveAgent implementerar ett Bayes spamfilter, som lär sig av en uppsättning e-postmeddelanden som du markerat som spam och automatiskt markerar liknande meddelanden som skickas av spammare som spam. Spamfiltret måste gå igenom ett par dussin mail innan filtreringen börjar bli tillförlitlig, men efter det gör det jobbet med hög noggrannhet.


Ärende/Kundförståelse (CRM)

Förstå vem du kommunicerar med. Lägg till fält för varje kontakt för att lagra egna data, lägga till anteckningar, se tidigare ärenden, integrera tillägg. Med LiveAgent’s mjukvara kommer du alltid att vara förbered, ha stenkoll på dina kunder och öka kvalitén på din service.


Fördefinierade meddelanden

Med färdiga svar kan du snabba upp din support med hjälp av en fördefinierad sekvens av text. Tryck in CTRL + Mellanslag eller klicka på ikonen för fördefinierade svar och välj ditt svar från den smarta listan.


Egna ärendefält

Vill lagra ytterligare information om specifika ärenden eller Kund? Inga problem, med LiveAgent kan du skapa obegränsat anpassade fält för ärenden och mottagare.


Bilagor

Drag och släpp filer till dina ärenden eller bifoga filer till interna chattar.


Agent collision detection

Förhindra flera agenter att arbetar med samma ärende. LiveAgents visar vem som ser på ett ärende och vem som besvarar den.


Betygsätt servicen

Undvik att leverera dålig kundsupport genom att låta dina kunder betygsätta svaren från dina supportagenter. Du kommer snabbare identifiera negativa trender i din kundsupport och agera därefter. Här har du den effektiva ”Ranking” -funktionen hos LiveAgent till din hjälp.

Chatta i realtid

En live kundchatt har förmågan att ge praktiska svar och support som dina kunder vill ha, samt lägga till betydande fördelar för personalen. En kundchatt bygger kundernas förtroende och ökar konverteringen samt den totala kundupplevelsen. Att lägga till den mänskliga faktorn till din webbplats som i realtid chattar med dina kunder ger den rätta tryggheten och ger dig en ökad respons på din verksamhet.


Proaktiv kundservice

Engagera dina besökare genom att proaktivt bjuda in dem att chatta live med dina agenter. Du sätter enkelt upp anpassade chattinbjudningar för olika webbadresser på din hemsida (t.ex. din produktsida sida). Bjud in besökare att chatta med dig under kassaprocessen, öka köpförtroendet och omvandla dem till betalande kunder genom att en verklig person chattar med kunden och möter deras funderingar. Anpassa enkelt tidbestämmelser för dina chattinbjudningar.


Chattknappar

LiveAgent har en mängd anpassningsbara chattknappar. Välj mellan många olika stilar. Vill du ha en skräddarsydd och anpassad chattknapp? Det löser vi se vår VIP Kundchatten där vi skapar en skräddarsydd chattknapp samt sätter upp hela systemet för dig.


Se vad dina besökare tittar på

Se alla besökare som finns på din hemsida på en karta. Kolla vilka webbplatser de befinner sig på och hur mycket tid de tillbringar där. Du kan även välja att manuellt bjuda in dem att chatta med dig.


Överblick

Se hur många agenter som du har tillgängligt, hur många kunder som väntar i kö, hur många chattar som uppfylla dina servicekrav, hur många chattar som plockas upp eller missats allt i realtid.


Fördela samtalen

LiveAgent ger dig flera alternativ till chattfördelningar. Du kan välja mellan Rundringning, Ring till alla, eller maximalanvändning.


Vad är kunden på väg att fråga?

Du ligger alltid steget före med LiveAgent. Se vad dina kunder skriver i realtid. Har dina svar förberedda innan kunden skickar sin frågor.

E-post

Anslut så många domäner du vill. LiveAgent stödjer obegränsat antal webbplatser. Alla e-postmeddelanden som skickas till LiveAgent blir aktiva kundärenden. Avsändarfälten anpassar du helt fritt. Även e-postmallar går att anpassa så att du de ser ut som era vanliga e-postmeddelanden.


Kundchatt

Erbjud dina kunder support i realtid via LiveAgents inbyggda Kundchatt. Du behöver inte ladda ner några externa applikationer eller lägga till någonting i din licens. Allt finns redan integrerat. Proaktiv kundsupport tillåter dig att bjuda in dina besökare till samtal när de har varit inne på din hemsida ett tag. Bli mer effektiv, sälj mer, hantera invändningar och bidra aktivt till en mer kundorienterad webbplats.


Telefon

Anslut era telefoner via IP-telefonitjänsten Twillio. Kunderna kan då ringa upp dig via telefon eller direkt via en knapptryckning på hemsidan. Alla samtal loggas i LiveAgents kundärendehantering.


Facebook

Hantera obegränsat antal profiler och sidor. Bestäm vilka Facebookinlägg som skall hanteras via LiveAgent och vilka agenter som skall svara på dessa. Alla inlägg och meddelanden dyker upp som nya kundärenden.


Kundportal

Minska supportkostnader och arbetsbelastning samtidigt som du förbättrar kundnöjdheten. Hur? Genom en Helpdesk och Kunskapsbank där kunder själv hittar svaren på funderingar och frågor. Kunderna får hjälp även när ni är obemannade eller överbelastade med andra frågor.

Hanteringsrapporter

Övervaka resultatet från dina supportagenter. Se detaljerade grafer och diagram med antal öppnade chattar, hanterade e-post meddelanden, Facebook-meddelanden och annan statistik visade per dag, vecka eller månad. Se vem som är mest produktiv, vem som föredrar e-post över live-chatt och vem som levererar jämna resultat över tiden.


Jämför agenter

Se vem som har bäst prestanda. Jämför anpassade statistikrapporter som svar / försäljning eller svar / belöning. Analysera dina mest produktiva agenter och låt dina andra agenter lära sig av dem. Belöna agenter med högsta försäljningen. Exportera statistiken, välj mellan olika diagramtyper som bäst passar dig.


Agentranking

Aldrig mera en dålig support! Låt dina Kunder betygsätta bemötandet och svaren på dina supportagenter. Genom att lära dig mer om dina agenter, kan du belöna dina bästa agenter och stötta de som underpresterar just nu. Identifiera negativa trender i din kundsupport och agera därefter. Utnyttja ”Bedömingsfunktionen” i Live Agent.


Avdelningsrapporter

Skapa avdelningsrapporter med bara ett klick. Glöm manuell datainsamling. LiveAgent kommer att göra allt för dig. Ha din avdelningrapport på chefens skrivbord på nolltid. Kontrollera kontinuerligt prestandan på din avdelning.


Kanalöversikt

Se det mest populära sättet för dina kunder att kontakta dig. LiveAgent ger dig en detaljerad insikter i varje kommunikationskanal: E-post, chatt, samtal, kontaktformulär, feedbackforum, Facebook-meddelanden, Twitter-tweets …
Glöm externa spårningsapplikationer. Allt är inbyggt i LiveAgent!


Analyser

Få en överblick över din kundsupport. Se vem som interagerar med ditt företag och övervaka den service de tar emot. Se användarstatistik, utvärdera resultatrapporter, och lär dig mer om din kundsnöjdhet. LiveAgent är packad med oändliga rapporteringsmöjligheter.


Besökarrapport i realtid

Se vem som besöker din hemsida eller ditt onlinesystem. Få reda på var dina besökare kommer ifrån, hur länge de har varit på din hemsida och vad de tittar på. Starta en chatt med dina besökare genom bara ett klick på en knapp.


Kundrapporter och -export

LiveAgent hjälper dig att förstå din supportprocess i detalj. Den baserar sig på ett antal rapporter, vilket kommer att hjälpa dig att få specifik statistik per agent, avdelning, taggar, kunder, supportkanal, mm. Behöver ni egna databehandlingar? Exportera enkelt data till en CSV-fil och bearbeta den t.ex. Excel.

Alla kundärenden - Noggrant sorterade

Behåll en överblicken över samtliga kundförfrågningar. Oavsett om kunden hörde av sig via mail, telefon, chatt, sociala medier eller telefon. Allt är samlat på en och samma plats.

Allt-i-ett inkorg

Se och svara på varje nytt ärende direkt i LiveAgents allt-i-ett inkorg. Det är en smartare version av din egna inkorg som överskådligt hanterar e-post, chattsamtal, IP-samtal, Facebook- och Twitterärenden samt foruminlägg, osv. Allt finns tillgängligt på samma plats.


Ärenden

Ett ärende är en dialog mellan besökaren (kunden) och dig. Vår ärendehantering innehåller den kompletta strömmen av chattmeddelanden, e-post, telefonsamtal eller meddelanden via andra kommunikationskanaler. Varje nytt ärende har ett unikt ärendenummer som snabbt hjälper dig att lokalisera det. Du kan ändra ärendestatus, delegera ärendet, spara ärendet för framtida referenser och mycket mer. LiveAgent sorterar automatiskt företagetskommunikation i olika ärendetyper. Du kan enkelt hitta och granska historiken som du har haft med dina blivande, nuvarande och tidigare kunder.


Ärendereferenser

Nya ärenden hanteras på samma sätt oavsett kommunikationskanal, d.v.s. chatt, e-post, telefon, Twitter, Facebook eller offlinemeddelanden. Du följer dina kunder genom olika kanaler och har alltid koll eftersom varje ärende alltid behåller samma ärendereferens. Du har hela tiden snabb tillgång till viktig information om din kund och dennes funderingar.


Automatiserad ärendefördelning

Ställ in hur många ärenden, chattar och telefonsamtal dina agenter skall kunna hantera samtidigt. Vissa kan hantera fler än andra. Därför ser det automatiska delegeringssystemet till att alla agenter har sina optimala belastningar. LiveAgent fördelar automatiskt telefon- och chattärenden till tillgängliga agenter och kan även hantera paustider, som låter de vila när det behövs. Vår automatiserade ärendefördelning är ett unik på marknaden.


Regler

Regler ger dig möjlighet att, vid behov, automatiskt tilldela ärenden till enskilda agenter eller specifika avdelningar i företaget. Dessa kriterier kan i princip baseras på vad som helst. (Var kunden kommer ifrån, vilken typ av fråga kunden har, vilken sida kunden befinner sig på etc.)


Delegering

Tilldela enkelt rätt ärende till rätt agent eller avdelning. Alla agenter tar ansvar för att lösa ärenden som är tilldelade till dem. ”Jag visste inte att det var mitt ansvar” finns därför inte som ursäkt när ni använder LiveAgent.


Avdelningar

Tilldela ärenden till olika avdelningar. Ställ in ärendefilter, så att dina ärenden alltid landar i rätt händer. Ange olika e-postsignaturer, telefon- och chattregler för olika avdelningar. Du kommer genast att kunna se hur många nya, öppna och lösta ärenden som finns i dina avdelningar.


Filter och taggar

Dina kunders frågor och funderingar är inte alla de samma! Under en dag löser du en rad olika problem och svarar på en mängd frågor. Lägg till taggar och ställ in filter på dina ärenden, för att få ett bättre grepp om de olika ärendeämnen. Använd även taggar för att skilja åt viktiga kunder. Du kan dessutom lägga till taggar till befintliga ärenden för att sortera och filtrera igenom alla dina ärenden enklare.


Serviceavtal (SLA)

Fullfölj enkelt dina serviceavtal (VIP-avtal, etc.) genom att automatiskt följa dess villkor. Tilldela ärende till rätt agent och besvara dessa i tid! (Ex. inom 24h) LiveAgent tilldelar ärenden i rätt ordning för att uppfylla dina kunders serviceavtal.


Öppettider

Erbjuder du support dygnet runt eller arbetar ni mer traditionellt måndag till fredag och under specifika kontorstider? Eller har du kanske flera avdelningar som arbetar under olika tider? Med Live Agent är det lätt att definiera anpassade tider då chatten är öppen och ärenden hanteras.


Skräppostfilter

Spara tid för dina supportagenter och bekämpa skräppost med automatisk filtrering av skräppost i din supportpanel. LiveAgent implementerar ett Bayes spamfilter, som lär sig av en uppsättning e-postmeddelanden som du markerat som spam och automatiskt markerar liknande meddelanden som skickas av spammare som spam. Spamfiltret måste gå igenom ett par dussin mail innan filtreringen börjar bli tillförlitlig, men efter det gör det jobbet med hög noggrannhet.


Ärende/Kundförståelse (CRM)

Förstå vem du kommunicerar med. Lägg till fält för varje kontakt för att lagra egna data, lägga till anteckningar, se tidigare ärenden, integrera tillägg. Med LiveAgent’s mjukvara kommer du alltid att vara förbered, ha stenkoll på dina kunder och öka kvalitén på din service.


Fördefinierade meddelanden

Med färdiga svar kan du snabba upp din support med hjälp av en fördefinierad sekvens av text. Tryck in CTRL + Mellanslag eller klicka på ikonen för fördefinierade svar och välj ditt svar från den smarta listan.


Egna ärendefält

Vill lagra ytterligare information om specifika ärenden eller Kund? Inga problem, med LiveAgent kan du skapa obegränsat anpassade fält för ärenden och mottagare.


Bilagor

Drag och släpp filer till dina ärenden eller bifoga filer till interna chattar.


Agent collision detection

Förhindra flera agenter att arbetar med samma ärende. LiveAgents visar vem som ser på ett ärende och vem som besvarar den.


Betygsätt servicen

Undvik att leverera dålig kundsupport genom att låta dina kunder betygsätta svaren från dina supportagenter. Du kommer snabbare identifiera negativa trender i din kundsupport och agera därefter. Här har du den effektiva ”Ranking” -funktionen hos LiveAgent till din hjälp.

Chatta i realtid

En live kundchatt har förmågan att ge praktiska svar och support som dina kunder vill ha, samt lägga till betydande fördelar för personalen. En kundchatt bygger kundernas förtroende och ökar konverteringen samt den totala kundupplevelsen. Att lägga till den mänskliga faktorn till din webbplats som i realtid chattar med dina kunder ger den rätta tryggheten och ger dig en ökad respons på din verksamhet.


Proaktiv kundservice

Engagera dina besökare genom att proaktivt bjuda in dem att chatta live med dina agenter. Du sätter enkelt upp anpassade chattinbjudningar för olika webbadresser på din hemsida (t.ex. din produktsida sida). Bjud in besökare att chatta med dig under kassaprocessen, öka köpförtroendet och omvandla dem till betalande kunder genom att en verklig person chattar med kunden och möter deras funderingar. Anpassa enkelt tidbestämmelser för dina chattinbjudningar.


Chattknappar

LiveAgent har en mängd anpassningsbara chattknappar. Välj mellan många olika stilar. Vill du ha en skräddarsydd och anpassad chattknapp? Det löser vi se vår VIP Kundchatten där vi skapar en skräddarsydd chattknapp samt sätter upp hela systemet för dig.


Se vad dina besökare tittar på

Se alla besökare som finns på din hemsida på en karta. Kolla vilka webbplatser de befinner sig på och hur mycket tid de tillbringar där. Du kan även välja att manuellt bjuda in dem att chatta med dig.


Överblick

Se hur många agenter som du har tillgängligt, hur många kunder som väntar i kö, hur många chattar som uppfylla dina servicekrav, hur många chattar som plockas upp eller missats allt i realtid.


Fördela samtalen

LiveAgent ger dig flera alternativ till chattfördelningar. Du kan välja mellan Rundringning, Ring till alla, eller maximalanvändning.


Vad är kunden på väg att fråga?

Du ligger alltid steget före med LiveAgent. Se vad dina kunder skriver i realtid. Har dina svar förberedda innan kunden skickar sin frågor.

E-post

Anslut så många domäner du vill. LiveAgent stödjer obegränsat antal webbplatser. Alla e-postmeddelanden som skickas till LiveAgent blir aktiva kundärenden. Avsändarfälten anpassar du helt fritt. Även e-postmallar går att anpassa så att du de ser ut som era vanliga e-postmeddelanden.


Kundchatt

Erbjud dina kunder support i realtid via LiveAgents inbyggda Kundchatt. Du behöver inte ladda ner några externa applikationer eller lägga till någonting i din licens. Allt finns redan integrerat. Proaktiv kundsupport tillåter dig att bjuda in dina besökare till samtal när de har varit inne på din hemsida ett tag. Bli mer effektiv, sälj mer, hantera invändningar och bidra aktivt till en mer kundorienterad webbplats.


Telefon

Anslut era telefoner via IP-telefonitjänsten Twillio. Kunderna kan då ringa upp dig via telefon eller direkt via en knapptryckning på hemsidan. Alla samtal loggas i LiveAgents kundärendehantering.


Facebook

Hantera obegränsat antal profiler och sidor. Bestäm vilka Facebookinlägg som skall hanteras via LiveAgent och vilka agenter som skall svara på dessa. Alla inlägg och meddelanden dyker upp som nya kundärenden.


Kundportal

Minska supportkostnader och arbetsbelastning samtidigt som du förbättrar kundnöjdheten. Hur? Genom en Helpdesk och Kunskapsbank där kunder själv hittar svaren på funderingar och frågor. Kunderna får hjälp även när ni är obemannade eller överbelastade med andra frågor.

Hanteringsrapporter

Övervaka resultatet från dina supportagenter. Se detaljerade grafer och diagram med antal öppnade chattar, hanterade e-post meddelanden, Facebook-meddelanden och annan statistik visade per dag, vecka eller månad. Se vem som är mest produktiv, vem som föredrar e-post över live-chatt och vem som levererar jämna resultat över tiden.


Jämför agenter

Se vem som har bäst prestanda. Jämför anpassade statistikrapporter som svar / försäljning eller svar / belöning. Analysera dina mest produktiva agenter och låt dina andra agenter lära sig av dem. Belöna agenter med högsta försäljningen. Exportera statistiken, välj mellan olika diagramtyper som bäst passar dig.


Agentranking

Aldrig mera en dålig support! Låt dina Kunder betygsätta bemötandet och svaren på dina supportagenter. Genom att lära dig mer om dina agenter, kan du belöna dina bästa agenter och stötta de som underpresterar just nu. Identifiera negativa trender i din kundsupport och agera därefter. Utnyttja ”Bedömingsfunktionen” i Live Agent.


Avdelningsrapporter

Skapa avdelningsrapporter med bara ett klick. Glöm manuell datainsamling. LiveAgent kommer att göra allt för dig. Ha din avdelningrapport på chefens skrivbord på nolltid. Kontrollera kontinuerligt prestandan på din avdelning.


Kanalöversikt

Se det mest populära sättet för dina kunder att kontakta dig. LiveAgent ger dig en detaljerad insikter i varje kommunikationskanal: E-post, chatt, samtal, kontaktformulär, feedbackforum, Facebook-meddelanden, Twitter-tweets …
Glöm externa spårningsapplikationer. Allt är inbyggt i LiveAgent!


Analyser

Få en överblick över din kundsupport. Se vem som interagerar med ditt företag och övervaka den service de tar emot. Se användarstatistik, utvärdera resultatrapporter, och lär dig mer om din kundsnöjdhet. LiveAgent är packad med oändliga rapporteringsmöjligheter.


Besökarrapport i realtid

Se vem som besöker din hemsida eller ditt onlinesystem. Få reda på var dina besökare kommer ifrån, hur länge de har varit på din hemsida och vad de tittar på. Starta en chatt med dina besökare genom bara ett klick på en knapp.


Kundrapporter och -export

LiveAgent hjälper dig att förstå din supportprocess i detalj. Den baserar sig på ett antal rapporter, vilket kommer att hjälpa dig att få specifik statistik per agent, avdelning, taggar, kunder, supportkanal, mm. Behöver ni egna databehandlingar? Exportera enkelt data till en CSV-fil och bearbeta den t.ex. Excel.